Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Serwis mapowy GDDKiA powstał z myślą o wszystkich kierowcach poruszających się po drogach krajowych, drogach ekspresowych oraz autostradach w Polsce.

Za pomocą mapy drogowej serwis umożliwia szybką identyfikację utrudnień oraz zagrożeń na drogach. Serwis dostosowany jest do użytkowników mobilnych którzy mają możliwość zgłaszania utrudnień napotkanych na drodze a zatem korzystających głównie ze smartfonów.

Kategoria: drogi krajowe
Domena: drogi.gddkia.gov.pl
Data wdrożenia: marzec 2021
Utrzymanie i wsparcie: kwiecień 2021 - marzec 2025

Zamawiający

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

GDDKiA to centralny organ administracji rządowej właściwy w sprawach dróg krajowych. Wykonuje zadania zarządcy dróg krajowych oraz realizuje budżet państwa w zakresie dróg krajowych. Misją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest dbałość o utrzymanie i rozwój infrastruktury dróg krajowych i autostrad w Polsce poprzez zapewnienie najlepszego możliwego poziomu funkcjonowania dróg krajowych, działanie na rzecz stałego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, minimalizowanie wpływu urządzeń krajowej sieci drogowej na otoczenie i środowisko oraz zapewnienie komfortu podróżowania.

Zakres prac

Dostarczenie, utrzymanie oraz rozwój strony internetowej serwisu mapowego dla użytkowników dróg krajowych wraz z modułami dodatkowymi.

  • Przeprowadzenie szczegółowej analizy funkcjonalnej,
  • Przygotowanie różnych propozycji projektów graficznych i rozkładu funkcjonalnego,
  • Opracowanie serwisu oraz jego modułów w oparciu o koncepcję wybraną przez Zamawiającego i wdrożenie ich w środowisku testowym,
  • Wdrożenie systemu CMS Joomla!,
  • Osadzenie mapy informacji drogowej,
  • Opracowanie systemu „Moje widoki”,
  • Zaprogramowanie formularza „Zgłoś problem na drodze”,
  • Wdrożenie modułu „Warunki pogodowe”,
  • Opracowanie wewnętrznej strony „KSZR”,
  • Umieszczenie treści w serwisie,
  • Zapewnienie dostępności cyfrowej - wdrożenie WCAG 2.2,
  • Przeprowadzenie szkoleń zdalnych,
  • Dostarczenie dokumentacji powdrożeniowej,
  • Utworzenie instrukcji obsługi dla użytkowników,
  • Wsparcie techniczne oraz utrzymanie (SLA) przez okres 24 miesięcy,
  • Rozbudowa serwisu przez okres 24 miesięcy. 

O projekcie

Serwis mapowy GDDKiA powstał z myślą o wszystkich kierowcach poruszających się po drogach krajowych, drogach ekspresowych oraz autostradach w Polsce. Za pomocą mapy drogowej serwis umożliwia szybką identyfikację utrudnień oraz zagrożeń na drogach. Portal umożliwia również zgłaszanie wypadków oraz problemów na drogach bezpośrednio przez użytkowników. Za pomocą systemu „Moje widoki” można dodatkowo skonfigurować informacje dopasowane do własnych potrzeb np. poprzez określenie powiadomień lub widoku z kamer wyłącznie na wybranej drodze. Na portalu dostępne są również inne moduły pomocne kierowcom jak np. „Warunki Pogodowe” czy „Lista utrudnień”.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, uruchomiliśmy nowy serwis dedykowany podróżującym po drogach krajowych. Ma on przede wszystkim stanowić pomoc i źródło informacji dla poruszających się po drogach zarządzanych przez GDDKiA.

Widoki mobile

Kliknij aby zmienić slajd

Widoki desktop

Kliknij aby zmienić slajd

Etapy realizacji

Etap I

  • Przeprowadzenie w siedzibie Zamawiającego szczegółowej analizy funkcjonalnej (wszystkich modułów, narzędzi oraz systemu CMS) przed przystąpieniem do prac koncepcyjnych.
  • Przygotowanie minimum 3 różnych propozycji projektów graficznych i rozkładu funkcjonalnego do wyboru przez Zamawiającego.
  • Przedstawienie gotowej koncepcji funkcjonalnej i technicznej serwisu oraz jego modułów do akceptacji Zamawiającego.

Etap II

  • Opracowanie serwisu oraz jego modułów w oparciu o koncepcję wybraną przez Zamawiającego i wdrożenie ich w środowisku testowym.
  • Pierwsze zasilenie serwisu treścią wskazaną przez Zamawiającego.
  • Przeprowadzenie przez Wykonawcę niezbędnych testów akceptacyjnych i pozyskanie potwierdzeń responsywności oraz zgodności z wymaganiami WCAG 2.1 na poziomie AA.
  • Przekazanie serwisu do akceptacji na platformie testowej i przeprowadzenie szkoleń online z obsługi serwisu i CMS dla maksymalnie 30 przedstawicieli Zamawiającego.

Etap III

  • Dostarczenie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powdrożeniowej oraz podręczników obsługi.
  • Uruchomienie produkcyjnej wersji serwisu oraz jego modułów, wraz z przekazaniem praw autorskich

Etap IV

Świadczenie obsługi powdrożeniowej, w tym utrzymania i obsługi gwarancyjnej, wsparcia technicznego, usług rozwoju przez okres 24 miesięcy