Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej

Strona internetowa ncez.pzh.gov.pl jest podstawowym kanałem komunikacji NCEŻ, z którego korzystają wszystkie grupy odbiorców. Ma za zadanie przekazywać wiedzę i edukować społeczeństwo w zakresie zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ) zrodziło się z potrzeby szerzenia rzetelnej wiedzy w zakresie żywienia i zdrowego stylu życia, pozytywnej zmiany postaw i nawyków żywieniowych, a w konsekwencji poprawy stanu zdrowia Polaków. 

Kategoria: służba zdrowia
Domena: ncez.pzh.gov.pl
Utrzymanie i wsparcie: grudzień 2021 - czerwiec 2022

Zamawiający

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy jest najstarszą instytucją zdrowia publicznego w Polsce. Został powołany do życia 21 listopada 1918 roku, kilka dni po ogłoszeniu niepodległości Polski. Od 2007 roku nosił nazwę Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny (NIZP-PZH).

  • Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego
  • Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej

Zakres prac

Usprawnienie działania, optymalizacja, modyfikacja i stabilizacja technologiczna oraz rozwój strony NCEŻ w taki sposób, aby strona była w pełni funkcjonalna, dostępna, przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i jej administratorów i edytorów.

  • Przeprowadzenie audytu strony ncez.pzh.gov.pl pod kątem:
    • optymalizacji UX;
    • optymalizacja RWD (komputer, tablet, smartfon);
    • kompatybilności zastosowanych wtyczek;
    • wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych;
    • obecnych błędów funkcjonalnych, programistycznych i graficznych na stronie.
  • Opracowanie na podstawie wyników audytu, a także najnowszych praktyk i rozwiązań dotyczących struktury i funkcjonalności stron internetowych zakresu działań modernizacyjnych, usprawniających stronę ncez.pzh.gov.pl pod względem: użyteczności, funkcjonalnym, wizualnym/graficznym oraz programistycznym.
  • Przedstawienie raportu z wyników audytu oraz opracowanego planu działań i rekomendacji.
  • Bieżące utrzymanie i obsługa informatyczna strony ncez.pzh.gov.pl w czasie obowiązywania umowy, w tym w szczególności: naprawa/usuwanie błędów i wdrażanie usprawnień mających na celu utrzymanie stabilności i pełnej funkcjonalności strony z uwzględnieniem zaakceptowanych przez Zamawiającego działań będących wynikiem audytu.
  • Rozwój strony ncez.pzh.gov.pl, w tym integrację funkcji zapisu na newsletter z kontem Freshmail oraz jej uruchomienie.
  • Dostosowanie strony dla osób niedowidzących zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1.
  • Przeprowadzenie szkoleń i konsultacji zespołu Zamawiającego w zakresie administrowania i zarządzania stroną internetową ncez.pzh.gov.pl oraz mechanizmów zintegrowanych ze stroną.

O projekcie

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEŻ) zostało utworzone 19 stycznia 2017 r. w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (Swiss Contribution), którego Instytut Żywności i Żywienia (od 1 lutego 2020 r. włączony do Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego zakładu Higieny) był realizatorem w latach 2011-2017, a obecnie jego działania są finansowane z budżetu Ministerstwa Zdrowia w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. NCEŻ ma za zadanie edukować różne grupy populacji zgodnie z podejściem „evidance-based” czyli w oparciu o wiarygodne dowody naukowe.

Widoki mobile

Kliknij aby zmienić slajd

Widoki desktop

Kliknij aby zmienić slajd

Etapy realizacji

Etap I

  • planowanie UX (struktury i nawigacji), dobór elementów funkcjonalnych
  • zaprojektowanie projektów graficznych dla wersji Desktop
  • zaprojektowanie projektów graficznych dla wersji Mobile

Etap II

  • planowanie UX (struktury i nawigacji), dobór elementów funkcjonalnych
  • wdrożenie systemu RWD (dostosowanie portalu do urządzeń mobilnych)
  • wdrożenie WCAG 2.1 (dostępność dla osób z niepełnosprawnościami)
  • przeniesienie treści Portalu z obecnej lokalizacji do Systemu oraz ich aktualizacja, po przekazaniu przez Zamawiającego treści zapisanych na www.diety.nfz.gov.pl
  • dostarczenie wymaganej dokumentacji
  • dostosowanie przeniesio- nych Treści do nowego projektu graficznego

Etap III

  • udostępnianie i utrzymanie Portalu w Systemie
  • świadczenie usług wsparcia i utrzymania Systemu, łącznie z przeniesioną Treścią, obsługi zgłoszeń Użytkowników, w tym obsługi błędów i aktualizacji Systemu w całym okresie objętym Umową.
  • zapewnienie stałej obsługi redakcyjnej w tym tworzenie porad dietetycznych oraz planów żywieniowych

Etap IV

  • planowanie UX (struktury i nawigacji), dobór elementów funkcjonalnych
  • zaprojektowanie projektów graficznych dla wersji Desktop
  • zaprojektowanie projektów graficznych dla wersji Mobile

Publikacje o projekcie